Title: | Vzdělávací intervence v problematice epilepsie v mateřských školách prostřednictvím čteného příběhu |
Other Titles: | The educational intervention concerning theissue of epilepsy in the kindergarten by means of the story Fisherman's adventure |
Authors: | Tremlová, Kateřina |
Advisor: | Kohout Jiří, Doc. Mgr. Ph.D. |
Referee: | Buršíková Dana, Doc. Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39061 |
Keywords: | epilepsie;dítě;intervence;mateřská škola |
Keywords in different language: | epilepsy;child;intervention;kindergarten |
Abstract: | V této bakalářské práci jsem se zabývala vzdělávací intervencí v problematice epilepsie v mateřských školách prostřednictvím čteného příběhu Dobrodružství na rybách. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám obecným tématem epilepsie, pojmy, diagnostikou, příčinami, léčbou a první pomocí. V závěru teoretické části se zabývám důležitosti předčítání příběhů nebo pohádek dětem předškolního věku. Praktická část se zabývá realizaci vzdělávací intervence v několika mateřských školách v Praze a v Plzeňském, Středočeském kraji. Popisuji zde proceduru sběru dat, charakteristiku souboru respondentů, metodologii a na základě výsledů ověřuji stanovené hypotézy. Závěr praktické části je věnován doporučení pro další vzdělávací intervence. |
Abstract in different language: | In this Bachelor thesis I dealt with the educational intervention concerning the issue of epilepsy in the kindergarten by means of the story Fisherman's adventure. This thesis is divided into two parts - the theoretical one and the practical one. In the first part I inquired into the general theme of epilepsy, its concept, diagnostics, cause, therapy and first aid. In the final chapter of the theoretical part I concerned myself with the importance of reading stories and fairy tales to the pre-school children. The practical part deals with the realization of the educational intervention in a couple of kindergartens in Prague, Pilsen Region and Central Bohemia. I describe the procedure of data gathering, characteristics of the group of respondents and methodology. Based on the results obtained, I verify the stated hypotheses. In the final chapter of this part, further educational interventions are suggested. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP K. Tremlova_2.pdf | Plný text práce | 433,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Tremlova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 951,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Termlova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 165,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Tremlova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 174,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39061
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.