Title: Využití influencer marketingu na sociální síti TikTok
Other Titles: The use of influencer marketing on social network TikTok
Authors: Sýkorová, Dominika
Advisor: Prantl David, Ing. Ph.D.
Referee: Holubová Lenka, Ing.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52427
Keywords: marketing;marketingová komunikace;influencer marketing;sociální síť;tiktok;instagram
Keywords in different language: marketing;marketing communication;influencer marketing;social network;tiktok;instagram
Abstract: Bakalářská práce se zabývá využitím influencer marketingu na sociální síti TikTok. Téma bylo autorkou zvolené pro jeho aktuálnost v dnešní době a možný rozvoj v budoucích letech. Hlavním cílem této práce je zhodnotit, jaký mají influenceři vliv na uživatele TikToku při rozhodování o nákupu produktu či služby. Teoretická část se věnuje marketingu na internetu, sociální sít TikTok, obecnému influencer marketingu a influencer marketing na TikToku. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření má za cíl zhodnotit jaký vliv mají influenceři na uživatele TikToku při rozhodování o zakoupení produktu či služby na sociální sítí a porovnat se sociální sítí Instagram. Na základě výsledků dotazníku jsou stanoveny návrhy a doporučení pro podniky, kteří chtějí začít využívat influencer marketing na TikToku.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the use of influencer marketing on the social network TikTok. The topic was chosen by the author because of its relevance today and its possible development in future years. The main goal of this thesis is to evaluate how influencers affect TikTok users when making a decision to purchase a product or service. The theoretical part is focused on marketing on the internet, social network TikTok, general influencer marketing and influencer marketing on TikTok. The practical part is focused on quantitative research using a questionnaire survey. The questionnaire survey aims to evaluate the influence influencers have on TikTok users when deciding whether to purchase a product or service on the social network and to compare it with Instagram. The results of the questionnaire are used to make suggestions and recommendations for companies that want to start using influencer marketing on TikTok. Based on the results of the questionnaire, suggestions and recommendations for businesses who want to start using influencer marketing on TikTok are provided.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Dominika_Sykorova.pdfPlný text práce1,52 MBAdobe PDFView/Open
sykorova_dominika_v.pdfPosudek vedoucího práce185,32 kBAdobe PDFView/Open
Sykorova_Dominika_o.pdfPosudek oponenta práce125,66 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,91 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52427

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.