Název: Úroveň sportovní gymnastiky na 2. stupni základních škol
Další názvy: Level of gymnastics at upper primary school
Autoři: Zahradník, Pavel
Vedoucí práce/školitel: Valach Petr, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kalistová Petra, Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52740
Klíčová slova: tělesná výchova;gymnastika;druhý stupeň zš;motorická dovednost
Klíčová slova v dalším jazyce: physical education;gymnastics;upper primary school;motor skill
Abstrakt: V mé bakalářské práci jsem se věnoval zjištění a srovnání úrovně sportovní gymnastiky žáků druhého stupně základních škol. Do testování se celkem zapojilo 60 žáků ze dvou základních škol v Plzeňském kraji. Každý žák byl otestován ze tří gymnastických tvarů. Výkony každého probanda byly poté hodnoceny podle hodnotící škály dle Darwishe (1987). Následně jsem vypočítal průměrné výkony jednotlivců i výkon celé školy. Pro porovnání výsledků obou škol jsem zvolil výpočet dle Mann - Whitneyho U Testu, kde jsem podle hodnoty p - levelu zjišťoval, zda je rozdíl ve výkonech obou škol statisticky významný, či nikoliv. Statistickou významnost jsem zjišťoval u všech tří gymnastických tvarů a po výpočtu se ukázalo, že ani v jednom ze tří testovaných cviků rozdíl statisticky významný nebyl. U všech gymnastických tvarů však lepších výsledků dosáhla testovaná škola "B". Výsledky mého testování ukázali, že úroveň osvojení gymnastických dovedností žáků druhého stupně základních škol je nízká a gymnastice ve školní tělesné výchově by mělo být věnováno více času.
Abstrakt v dalším jazyce: In my bachelor's thesis, I focused on determining and comparing the level of artistic gymnastics among upper primary school pupils. A total of 60 pupils from two primary schools in the Pilsen region participated in the testing. Each pupil was tested on three gymnastic exercises. The performances of each subject were then evaluated according to the rating scale by Darwish (1987). After that I calculated the average performances of the individuals and the performance of the whole school. To compare the results of both schools I chose the Mann - Whitney U Test, where I used the p - level value to determine whether the difference in the performance of both schools is statistically significant or not. The statistical significance was tested for all three gymnastic exercises and after the calculation it turned out that the difference was not statistically significant in any of the three tested exercises. However, for all gymnastic exercises, the tested school "B" achieved better results. The results of my testing showed that the level of acquisition of gymnastic skills among upper primary school pupils is low, and more time should be devoted to gymnastics in school physical education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Zahradnik Pavel.pdfPlný text práce735,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pavel Zahradnik OP BP 2023.pdfPosudek oponenta práce150,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zahradnik Pavel.pdfPosudek vedoucího práce321,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zahradnik P..pdfPrůběh obhajoby práce33,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52740

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.