Title: Fobie dětí v MŠ
Other Titles: Phobias of children in kindergarden
Authors: Michalová, Lucie
Advisor: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Referee: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53221
Keywords: emoce;předškolní věk;úzkost;strach;fobie;správné a nesprávné přístupy
Keywords in different language: emotions;preschool age;anxiety;fear;phobias;right and wrong approaches
Abstract: Tato práce je rozdělena do dvou částí. Teoretické a praktické. První část, tedy teoretická obsahuje celkem pět kapitol. První kapitola vymezila emoce a jejich poruchy. Druhá kapitola se věnuje emocím v předškolním věku a samotným vymezením tohoto období. Následující kapitoly jsou věnovány úzkostem a strachům, fobiím a v neposlední řadě nesmí být opomenuty správné s nesprávné přístupy k dětským strachům a úzkostem. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum z praxí, které jsem realizovala jako závěrečné. Její první část zakončuji shrnující tabulkou, která obsahuje strukturované výsledky podle reakcí dětí na často podněcující fobické obrázky. Druhá část se věnuje kazuistice chlapce, který vykazuje fobické znaky a je doplněna o rozhovor s matkou pro lepší chápání této problematiky.
Abstract in different language: This work is divided into two parts. Theoretical and practical. The first part, i.e. the theoretical part, contains a total of five chapters. The first chapter defined emotions and their disorders. The second chapter deals with emotions in preschool age and the very definition of this period. The following chapters are devoted to anxieties and fears, phobias and, last but not least, correct and incorrect approaches to children's fears and anxieties must not be omitted. The practical part contains quantitative research from the internships, which I implemented as a final. I conclude its first part with a summary table that contains structured results according to children's reactions to often stimulating phobic images. The second part is devoted to the case study of a boy who shows phobic signs and is supplemented by an interview with his mother for a better understanding of this issue.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Lucie Michalova .pdfPlný text práce1,49 MBAdobe PDFView/Open
Michalova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce223,22 kBAdobe PDFView/Open
Michalova_oponent.pdfPosudek oponenta práce234,41 kBAdobe PDFView/Open
Michalova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce316,57 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53221

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.