Title: | Motorické kompetence a jejich rozvoj u žáka s PAS v hodině TV |
Other Titles: | Motor competencies and their development at the pupil with autism spectrum disorder in a physical lesson |
Authors: | Kreidlová, Barbora |
Advisor: | Knappová Věra, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54225 |
Keywords: | porucha autistického spektra;motorické kompetence;integrace do školní tv;mabc-2 |
Keywords in different language: | autistic spectrum disorder;motor competence;integration into school tv;mabc-2 |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na motorické kompetence a jejich rozvoj u žáka s poruchou autistického spektra v hodinách TV. V této práci se zabývám základními poznatky o poruše autistického spektra. Řeším, jak správně se žákem s PAS vytvořit a vést hodinu TV. Především se zaměřuji na jeho zlepšení motorických schopností v hodinách TV i mimoškolních aktivitách. |
Abstract in different language: | The diploma thesis focuses on motor skills and their development in a student with autism spectrum disorder in TV lessons. In this work, I deal with basic knowledge about autism spectrum disorder. I am solving how to properly create and lead a TV lesson with a student with ASD. Above all, I focus on improving his motor skills in TV lessons and extracurricular activities. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Kreidlova.pdf | Plný text práce | 1,65 MB | Adobe PDF | View/Open |
Kreidlova - VP.doc | Posudek vedoucího práce | 93 kB | Microsoft Word | View/Open |
posudek-OP-Kreidlova 2023.pdf | Posudek oponenta práce | 157,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kreidlova B.pdf | Průběh obhajoby práce | 22,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54225
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.