Title: | Hudební vzdělávání ve Finsku (se zaměřením na základní stupeň vzdělávání) |
Other Titles: | Music education in Finland (with the aim of primary education) |
Authors: | Dragounová, Michala |
Advisor: | Slavíková, Marie |
Referee: | Bezděk, Jiří |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19774 |
Keywords: | finsko;vzdělávací systém;finské vzdělávání;základní vzdělávání;hudební vzdělávání;mezinárodní srovnání;oulu |
Keywords in different language: | finland;education system;finnish education;primary education;music education;international comparison;oulu |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá hudebním vzděláváním ve Finsku, se zaměřením na základní stupeň vzdělávání. Práce je členěna do čtyř kapitol. Úvodní část diplomové práce se věnuje Finsku. Po krátkém popisu země pokračuje další kapitola textem zabývajícím se celkovou vzdělávací politikou a obecnými cíli ve finském vzdělávání. Třetí kapitola diplomové práce je věnována popisu finského hudebního školství. Závěrečná část je zaměřena na výzkumné šetření ve finské základní škole. Obsahuje stručný popis organizace, materiálního vybavení a celkové atmosféry školy. Klade si také za cíl popsat běžnou hodinu hudební výchovy. Další pasáž této kapitoly se opírá o výsledky výzkumného šetření ke zjištění pohledu finských pedagogů na finské hudební vzdělávání. |
Abstract in different language: | This thesis focuses on music education as part of the Finnish primary education. The thesis contains four chapters. The introductory chapter's purpose is to introduce Finland to the reader. After a short description of the country the next chapter delves into the general educational policy and main aims of Finnish education. Third chapter of this thesis describes Finnish music education. The final chapter focuses on a study of a Finnish primary school. First part of the final chapter contains a brief description of the organization, equipment, overall atmosphere of the school and describes the regular music lessons. Second part of this chapter talks about the results of the study and unveils the Finnish teachers perspective to the music education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Dragounova Michala.pdf | Plný text práce | 66,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Dragounova_hodnoceni_vedouciho_DP_Slavikova.pdf | Posudek vedoucího práce | 988,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Dragounova_posudek_oponenta_DP_Bezdek.pdf | Posudek oponenta práce | 813,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Dragounova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 286,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19774
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.