Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKastnerová Martina, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorHolický, Jiří
dc.contributor.refereeSchuster Radek, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2016-5-31
dc.date.accessioned2017-02-21T09:53:19Z-
dc.date.available2015-6-30
dc.date.available2017-02-21T09:53:19Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-11
dc.identifier67866
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24680
dc.description.abstractPrvní část této diplomové práce se věnuje představení tradiční teorie fikčních světů s ohledem především na práce Lubomíra Doležela, Ruth Ronenové, Umberta Eca a Vlastimila Zusky. Druhá část si pak klade za cíl zodpovědět otázku, zda a jakým způsobem byl tento tradiční koncept pozměněn v období postmoderny a to zejména v souvislosti s novými technologiemi a médii. Pomocí příkladových publikací, titulů a souvisejících teorií je demonstrováno, že na tuto otázku lze odpovídat kladně. Charakter těchto změn v koncepci teorie fikčních světů je následně spojován především se stále se zvyšujícím vlivem nových médií a technologí a týká se zejména posílené interaktivity mezi čtenářem/uživatelem a fikčním světem, nových možností tvorby a publikace fikčních světů pomocí nových médií a technologií, vysoké míry multimediality jednotlivých fikčních světů a také možnosti digitální tvorby interaktivních fikčních světů, jež nemusejí být založeny na tradiční literárně-textové formě.cs
dc.format82 s. (127 096 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvideohrycs
dc.subjectfikční světycs
dc.subjectgamebookcs
dc.subjectstolní rpgcs
dc.subjectdigimodernismuscs
dc.subjectnová médiacs
dc.titleTeorie fikčních světů v literaruřecs
dc.title.alternativeTheory of Fictional Worlds in Literatureen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe first section of this diploma thesis introduces the traditional approach to the theory of fictional worlds with the main focus on the works of Lubomír Doležel, Ruth Ronen, Umberto Eco and Vlastimil Zuska. The second section then aims to answer the question, whether and how was this traditional concept modified in the postmodern era and with the realition with new technologies and media. Through examples of publications, titles and related theories is demonstrated, that this question can be answered positively. These changes of the concept of the fictional worlds theory are then mostly attributed to the phenomenon of the perpetually increasing influence of new media and technologies and are individually identified as an increased interaction between the reader and fictional world, new possibilities of creation and publishing of fictional world achieved by new technologies and media, high potential of fictional worlds existing on multiple media platforms at once and also as the possibility to create interactive digital fictional worlds, which must not be based on the traditional form of literary text.en
dc.subject.translatedvideogamesen
dc.subject.translatedfictional worldsen
dc.subject.translatedgamebooken
dc.subject.translatedtabletop rpgen
dc.subject.translateddigimodernismen
dc.subject.translatednew mediaen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Holicky -Diplomova prace.pdfPlný text práce965,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
holicky_kastnerova.pdfPosudek vedoucího práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
holicky_schuster.pdfPosudek oponenta práce234,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Holicky_J.pdfPrůběh obhajoby práce599,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24680

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.