Název: | Jak bilingvismus ovlivňuje vývoj dítěte |
Další názvy: | How bilingualism affects a child's development |
Autoři: | Čížková, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Oponent: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45115 |
Klíčová slova: | bilingvismus;bilingvní výchova;dvojjazyčnost;kulturní identita;vývoj bilingvních dětí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | bilingualism;bilingual education;cultural identity;development of bilingual children |
Abstrakt: | Bakalářská práce pojednává o bilingvismu, jak ovlivňuje vývoj dítěte, jak zasahuje do rodinného života a výchovy. Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat bilingvismus v rodinách. Cíl byl stanoven na základě ročního pozorování v rodině, která bude představena jako rodina A. V teoretické části jsou analyzovány a definovány pojmy jako jsou bilingvismus, typologie a rizika bilingvismu, adaptace a výchova bilingvně vychovaných dětí. Další kapitoly jsou zaměřeny na vývoj dítěte v bilingvním prostředí a možné projevy vývojových změn v oblasti kognitivní, sociální a psychomotorické. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje vliv školního prostředí na bilingvní děti. V praktické části je realizované výzkumné šetření metodou pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Hlavním cílem výzkumu je zjistit jakým způsobem bilingvismus ovlivňuje rodinnou výchovu a vzdělání dítěte. Informace získané od respondentů byly porovnávány na základě předem stanovených kritérií. V praktické části jsou obsaženy cíle a metody výzkumného šetření, podstatná část obsahu rozhovorů a výsledky výzkumného šetření a jejich interpretace. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis will deal with bilingualism, how it affects the development of the child, how it affects family life and education, whether. The bachelor thesis aims to analyze and compare bilingualism in families. The goal was set on the basis of annual observations in the family, which will be introduced as family A. The theoretical part analyzes and defines concepts such as bilingualism, typology, and risks of bilingualism, adaptation, and education of bilingual children. The next chapters are focused on the development of the child in a bilingual environment and possible manifestations of developmental changes in the cognitive, social and psychomotor areas. The final chapter of the theoretical part describes the impact of the school environment on bilingual children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Cizkova.pdf | Plný text práce | 1,47 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cizkova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 675,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cizkova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 613,26 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cizkova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 184,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45115
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.