Title: Jak bilingvismus ovlivňuje vývoj dítěte
Other Titles: How bilingualism affects a child's development
Authors: Čížková, Veronika
Advisor: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Referee: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45115
Keywords: bilingvismus;bilingvní výchova;dvojjazyčnost;kulturní identita;vývoj bilingvních dětí
Keywords in different language: bilingualism;bilingual education;cultural identity;development of bilingual children
Abstract: Bakalářská práce pojednává o bilingvismu, jak ovlivňuje vývoj dítěte, jak zasahuje do rodinného života a výchovy. Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat bilingvismus v rodinách. Cíl byl stanoven na základě ročního pozorování v rodině, která bude představena jako rodina A. V teoretické části jsou analyzovány a definovány pojmy jako jsou bilingvismus, typologie a rizika bilingvismu, adaptace a výchova bilingvně vychovaných dětí. Další kapitoly jsou zaměřeny na vývoj dítěte v bilingvním prostředí a možné projevy vývojových změn v oblasti kognitivní, sociální a psychomotorické. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje vliv školního prostředí na bilingvní děti. V praktické části je realizované výzkumné šetření metodou pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Hlavním cílem výzkumu je zjistit jakým způsobem bilingvismus ovlivňuje rodinnou výchovu a vzdělání dítěte. Informace získané od respondentů byly porovnávány na základě předem stanovených kritérií. V praktické části jsou obsaženy cíle a metody výzkumného šetření, podstatná část obsahu rozhovorů a výsledky výzkumného šetření a jejich interpretace.
Abstract in different language: The bachelor thesis will deal with bilingualism, how it affects the development of the child, how it affects family life and education, whether. The bachelor thesis aims to analyze and compare bilingualism in families. The goal was set on the basis of annual observations in the family, which will be introduced as family A. The theoretical part analyzes and defines concepts such as bilingualism, typology, and risks of bilingualism, adaptation, and education of bilingual children. The next chapters are focused on the development of the child in a bilingual environment and possible manifestations of developmental changes in the cognitive, social and psychomotor areas. The final chapter of the theoretical part describes the impact of the school environment on bilingual children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Cizkova.pdfPlný text práce1,47 MBAdobe PDFView/Open
Cizkova_oponent.pdfPosudek oponenta práce675,78 kBAdobe PDFView/Open
Cizkova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce613,26 kBAdobe PDFView/Open
Cizkova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce184,42 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45115

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.