Title: | Mohou se děti předškolního věku "učit" cizímu jazyku? |
Other Titles: | Can Preschool Children "Learn" a Foreign Language? |
Authors: | Gálová, Ivana |
Advisor: | Slavíková, Libuše |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5731 |
Keywords: | předškolní věk;děti;výuka jazyků;angličtina;cizí jazyk;vývoj dítěte;metodika výuky cizích jazyků |
Keywords in different language: | pre-school age;children;language learning;english language;foreign language;child development;teaching methodology |
Abstract: | Tato práce se zabývá otázkou, zda se předškolní děti mohou učit cizímu jazyku. Je zaměřena výhradně na děti předškolního věku, jejichž rodný jazyk je jiný než angličtina a angličtinu se učí jako cizí jazyk v mateřské škole. Práce se zabývá otázkou, jak může věk dítěte ovlivnit proces učení se cizímu jazyku. Otázka věku je spojena s problematikou vývojových charakteristik předškolního dítěte a dalších rysů významných pro učební proces. Práce dále nabízí přehled klíčových aspektů spojených s výukovými metodami vhodnými pro děti předškolního věku. Součástí práce je i odborná diskuse, která má za cíl identifikovat různé přístupy k otázce, zda by se děti měly začít učit cizí jazyk již ve věku předškolním. Hlavním cílem práce je prokázat, že učit se cizí jazyk v předškolním věku je nejen možné, ale i smysluplné. |
Abstract in different language: | This thesis addresses the question whether pre-school children can learn a foreign language. It is focused solely on pre-school children whose first language is other than English. These children learn English as a foreign language in pre-school programmes or in kindergarten but do not use this language as a natural means of communication. The work demonstrates how the age at which a person is exposed to a foreign language influences the learning process. The age issue is related to child?s levels of development and other characteristics significant for pre-school learners. Furthermore, the thesis offers a summary of key aspects connected with teaching methods suitable for pre-school children. The included discussion aims to identify different attitudes to the question whether children should begin learning a foreign language as young as pre-school. The main purpose of the work is to provide an evidence for the fact that learning a foreign language at pre-school age is possible and meaningful. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ivana Galova_BP.pdf | Plný text práce | 471,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Galova I. V.pdf | Posudek vedoucího práce | 615,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Galova I. O.pdf | Posudek oponenta práce | 620,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Galova I..pdf | Průběh obhajoby práce | 266,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5731
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.