Název: An applied approach for real-time level-of-detail woven fabric rendering
Autoři: Yuen, Wallace
Wünsche, Burkhard C.
Holmberg, Nathan
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2012, vol. 20, no. 2, p. 117-126.
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2012/!_2012-Journal-Full-2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1075
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: vykreslování;anisotropní materiály;tkanina;vyhlazování hran
Klíčová slova v dalším jazyce: fabric;anisotropic materials;rendering;anti-aliasing
Abstrakt: Photorealistic rendering of fabric is essential in many applications ranging from movie special effects to ecommerce and fashion design. Existing techniques usually render the fabric’s microscale structure. However, this can result in severe aliasing and is unsuitable for interactive cloth simulation and manipulation. In this paper we describe a novel real-time level-of-detail fabric rendering technique. The algorithm adjusts geometry and texture details with changing viewpoint by using a mipmapping approach, in order to obtain a perceptually consistent representation on the screen. Compared to previous work we also introduce more parameters allowing the simulation of a wider range of fabrics. Our evaluation demonstrates that the presented approach results in realistic renderings, increases the shader’s run-time speed, and reduces aliasing artifacts by hiding the underlying yarn geometry.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 2 (2012)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Yuen.pdf1,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1075

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.