Název: A layered depth-of-field method for solving partial occlusion
Autoři: Schedl, David C.
Wimmer, Michael
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2012, vol. 20, no. 3, p. 239-246.
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2012/!_2012-Journal-Full-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1086
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: hloubka pole;vykreslování;částečná okluze
Klíčová slova v dalším jazyce: depth of field;rendering;partial occlusion
Abstrakt: Depth of field (DoF) represents a distance range around a focal plane, where objects on an image are crisp. DoF is one of the effects which significantly contributes to the photorealism of images and therefore is often simulated in rendered images. Various methods for simulating DoF have been proposed so far, but little tackle the issue of partial occlusion: Blurry objects near the camera are semi-transparent and result in partially visible background objects. This effect is strongly apparent in miniature and macro photography. In this work a DoF method is presented which simulates partial occlusion. The contribution of this work is a layered method where the scene is rendered into layers. Blurring is done efficiently with recursive Gaussian filters. Due to the usage of Gaussian filters big artifact-free blurring radii can be simulated at reasonable costs.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 3 (2012)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Schedl_index.pdfPro zobrazení1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Schedl_pdf_a.pdfArchivní kopie2,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1086

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.