Název: Defying the Memory Bottleneck in Hardware Accelerated Collision Detection
Autoři: Raabe, Andreas
Zavelberg, Frank
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2008: Communication Papers: The 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 4 - 7, 2008, p. 25-32.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/short/!_WSCG2008_Short_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/11099
ISBN: 978-80-86943-16-9
Klíčová slova: detekce kolizí;grafické objekty
Klíčová slova v dalším jazyce: collision detection;graphic objects
Abstrakt: A novel approach for hardware-accelerated high-speed collision detection is presented in this article. It focuses on dedicated hardware for collision detection queries and its interaction with the memory interface. A specialised tree-traversal algorithm is presented that exploits arbitrary memory interfaces optimally to minimise delay of collision queries. Along with this a novel caching technique is introduced that combines high-speed access to the bounding-volume hierarchy with minimal resource consumption. Simulation and synthesis results are presented that prove the conjunction of both techniques to enable real-time collision queries at rates required by force-feedback while fitting onto a standard field-programmable gate array.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2008: Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Raabe.pdfPlný text368,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11099

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.