Název: Giga-voxel rendering from compressed data on a display wall
Autoři: Parys, R.
Knittel, G.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2009, vol. 17, no. 1-3, p. 73-80.
Datum vydání: 2009
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2009/Papers_2009/!_2009_J_WSCG_No_1-3.zip
http://hdl.handle.net/11025/1277
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (online)
Klíčová slova: distribuovaná grafika;paralelní grafika;objemové vykreslování;programování grafických procesorů
Klíčová slova v dalším jazyce: distributed graphics;parallel graphics;volume rendering;GPU programming
Abstrakt: We present a parallel system capable of rendering multi-gigabyte data sets on a multi-megapixel display wall at interactive rates. The system is based on Residual Vector Quantization which allows us to render extremely large data sets out of the graphics memory. At 0.75 bits per voxel, such large data sets can even be kept on a consumerlevel graphics card. As an example we compress the whole full color “Visible Human Female” data set, approximately 21GByte in size, down to 700MByte. Taking advantage of the fixed code length and the extremely simple decompression scheme of RVQ, all decompression is done on the GPU at very high rates. For each frame the data set is decompressed into small subvolumes which are rendered front to back. Classification and shading can be moved into the decompression step, speeding up the rendering pass.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2009)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Parys.pdf486,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1277

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.