Název: vSLRcam – taking pictures in virtual environments
Autoři: Brennecke, Angela
Panzer, Christian
Schlechtweg, Stefan
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2008, vol. 16, no. 1-3, p. 9-16.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://hdl.handle.net/11025/1298
http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/journal/!_WSCG2008_Journal_final.zip
ISBN: 978-80-86943-14-5
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (online)
Klíčová slova: realistický kamerový model;virtuální prostředí;real-time vykreslování;rozostření pohybem;hloubka pole
Klíčová slova v dalším jazyce: realistic camera model;virtual environments;real-time rendering;motion blur;depth of field
Abstrakt: Our work presents a virtual single lens reflection camera (vSLRcam) application which is employed in a virtual training environment for crime scene investigation. vSLRcam’s back-end is a GPU based simulation of a realistic camera model taking into account SLR camera properties like apperture, shutter speed, lens, etc., as well as their interdependencies. Thus, we can obtain realistic lens effects like motion blur or depth of field in real-time. The application user interface allows for parameterizing the inidividual camera attributes to achieve those effects and, as a result, to take realistic pictures of the scene. The resulting images come very close to real world photographs with equal parameter values. Our main contributions are a common framework for the SLR camera attributes and the simulation of their interdependecies in a single application which is capable of rendering photographic lens effects in real-time.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2008)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Brennecke.pdf759,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1298

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.