Název: Silhouette enhanced point-based rendering
Autoři: Luz, José Luiz
Velho, Luiz
Carvalho, Paulo Cezar P.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2005, vol. 13, no. 3, p. 105-111.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Journal/!WSCG2005_Journal_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1452
ISSN: 1213–6964 (online)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6972 (hardcover)
Klíčová slova: vykreslování;3D data;grafické datové struktury;mapování textur
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;3D data;graphic data structures;texture mapping
Abstrakt: With the recent advances in the 3D scanning field, the size of datasets to be displayed has increased up to billions of points. Typically, we have a dense, unstructured set of points without connectivity information. Most researchers have proposed the point-surfel association to represent the surface’s geometry and to render it using a planar approximation for each point. This paper proposes an alternative approximation, where curved surface elements (c-surfels) are employed, in order to get better adaptation to the surface to be rendered. We also use texture mapping and blending, to produce a perceptually better visualization. Improvements caused by using curved surfels instead of planar ones are especially noticeable at the object’s silhouette.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 13, Number 1-3 (2005)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Luz.pdfPlný text348,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1452

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.