Název: Shape from silhouette: image pixels for marching cubes
Autoři: Mercier, Bruno
Meneveaux, Daniel
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2005, vol. 13, no. 3, p. 112-118.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Journal/!WSCG2005_Journal_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1453
ISSN: 1213–6964 (online)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6972 (hardcover)
Klíčová slova: geometrická rekonstrukce;tvar ze siluety;pochodující kostky
Klíčová slova v dalším jazyce: geometry reconstruction;shape from silhouette;marching cubes
Abstrakt: In this paper, we propose to use image pixels for geometry reconstruction with a shape from silhouette approach. We aim at estimating shape and normal for the surface of a single object seen through calibrated images. From the voxelbased shape obtained with the algorithm proposed by R. Szeliski in [18], our main contribution concerns the use of image pixels together with marching cubes for constructing a triangular mesh. We also provide a mean for estimating a normal inside each voxel with two different methods: (i) using marching cubes triangles and (ii) using only voxels. As seen in the results, our method proves accurate even for real objects acquired with a usual camera and an inexpensive acquisition system.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 13, Number 1-3 (2005)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Mercier.pdfPlný text648,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Mercier_obrazkove_prilohy.pdfObrazová příloha712,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1453

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.