Název: Rendering large (volume) datasets: a new parallel visualization system
Autoři: Schneider, Sascha
May, Thorsten
Schmidt, Michael
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/1677
http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/K07.pdf
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: vizualizační systém;dynamika tekutin;objemová data
Klíčová slova v dalším jazyce: visualization system;fluid dynamics;volume data
Abstrakt: In this paper we describe a basis for a system that is able to compute actual scientific and realistic visualization methods in parallel. It is capable to integrate easily in modern VR renderers like for example Open Inventor [SGIa], Coin [Coi] and OpenSG [Vos02]. Our approach is advantageous for processing large datasets which usually are the result of physically based simulation algorithms and programs. Using our techniques it is even more feasible to manage similar visualization problems for other large amounts of data (e.g. medicinal CT-scans or large geometries) in the context of displaying interactively.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
K07.pdf528,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1677

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.