Název: | Real-time terrain rendering using smooth hardware optimized level of detail |
Autoři: | Larsen, Bent Dalgaard Christensen, Niels Jørgen |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency – Science Press |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/C05.pdf http://hdl.handle.net/11025/1678 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | vykreslování;modelování;grafický hardware;terén |
Klíčová slova v dalším jazyce: | rendering;modelling;graphic hardware;terrain |
Abstrakt: | We present a method for real-time level of detail reduction that is able to display high-complexity polygonal surface data. A compact and efficient regular grid representation is used. The method is optimized for modern, low-end consumer 3D graphics cards. We avoid sudden changes of the geometry - also known as 'popping', when reducing the geometry by exploiting the low-level hardware programmability in order to maintain interactive framerates. Terrain models are repolygonized in order to minimizing the visible error. Furthermore, the method minimizes CPU usage during rendering and requires minimal pre-processing. We believe that this is the first time that a smooth level of detail has been implemented in commodity hardware. |
Práva: | © UNION Agency – Science Press |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 11, number 1-3 (2003) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
C05.pdf | 704,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1678
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.