Název: | GDESK: Game Discrete Event Simulation Kernel |
Autoři: | García, Inmaculada Mollá, Ramón Barella, Toni |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, 121-128. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/E67.pdf http://hdl.handle.net/11025/1735 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | videohry;počítačová simulace;diskrétní události;kernel |
Klíčová slova v dalším jazyce: | videogames;computer simulation;discrete events;kernel |
Abstrakt: | Simulation has been used traditionally to solve other areas problems. Real time applications like videogames use typically a continuous simulation scheme. That way of operation has disadvantages that can be avoided using a discrete event simulator as a game kernel. This paper proposes the integration of a discrete event simulator into real time applications to control the applications simulation. The use of a discrete methodology avoids disorderly events execution or the execution of cancelled events. This implies to use events in order to model the system dynamics, the objects interaction and the objects behavior. GDESK is a discrete event simulator prepared to be used as a videogame kernel. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 12, number 1-3 (2004) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
E67.pdf | 139,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1735
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.