Název: GDESK: Game Discrete Event Simulation Kernel
Autoři: García, Inmaculada
Mollá, Ramón
Barella, Toni
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, 121-128.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/E67.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1735
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: videohry;počítačová simulace;diskrétní události;kernel
Klíčová slova v dalším jazyce: videogames;computer simulation;discrete events;kernel
Abstrakt: Simulation has been used traditionally to solve other areas problems. Real time applications like videogames use typically a continuous simulation scheme. That way of operation has disadvantages that can be avoided using a discrete event simulator as a game kernel. This paper proposes the integration of a discrete event simulator into real time applications to control the applications simulation. The use of a discrete methodology avoids disorderly events execution or the execution of cancelled events. This implies to use events in order to model the system dynamics, the objects interaction and the objects behavior. GDESK is a discrete event simulator prepared to be used as a videogame kernel.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E67.pdf139,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1735

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.