Název: Blending textured images using a non-parametric multiscale MRF method
Autoři: Tiddeman, Bernard
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 459-465.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/K29.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1745
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: obličejové prototypování;algoritmus Markovova náhodného pole;texturní syntéza
Klíčová slova v dalším jazyce: facial prototyping;Markov random field algorithm;texture synthesis
Abstrakt: In this paper we describe a new method for improving the representation of textures in blends of multiple images based on a Markov Random Field (MRF) algorithm. We show that direct application of an MRF texture synthesis algorithm across a set of images is unable to capture both the "averageness" of the global image appearance as well as specific textural components. To overcome this problem we vary the width of the Parzen window (used to smooth the conditional probability distribution of the pixel's intensity) as a function of scale, thus making lower pyramid resolutions closer to the Gaussian mean, while maintaining the high resolution textures. We also show that approximating the maxima of the conditional probability distributions with a weighted-average produces very similar results with a significant increase in speed.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
K29.pdf711,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
K29-1.zip574,92 kBUnknownZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1745

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.