Název: Modelování reálné nehody chodce s automobilem: Porovnání různých přístupů v modelování kapoty vozidla
Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling
Autoři: Špička, Jan
Vychytil, Jan
Maňas, Jaroslav
Pavlata, Petr
Motl, Jakub
Citace zdrojového dokumentu: ŠPIČKA, J., VYCHYTIL, J., MAŇAS, J., PAVLATA, P., MOTL, J. Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling. ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. Praha: Nakladatelství ČVUT (CTN), 2017. s. 805-815. ISBN 978-80-01-06174-9.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Nakladatelství ČVUT
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/29316
ISBN: 978-80-01-06174-9
Klíčová slova: model lidského těla, nehoda chodce s vozidlem, model vozidla, predikce poranění, rekonstrukce nehody
Klíčová slova v dalším jazyce: human body model, pedestrian-car accident, car model, injury prediction, collision reconstruction
Abstrakt: Cílem této práce byla rekonstrukce reálné nehody chodce s vozidlem. Zúčastněné vozidlo bylo typu Škoda Roomster a zraněným chodcem byla 77 letá žena. Geometrie, materiálové vlasnosti a počáteční podmínky (pozice a rychlost) auta tak jako anthropometrická data chodce jsou známi z protokolu o nehodě. Tento byl poskytnut z projektu CzIDAS. Vozidlo se pohybovalo rychlostí 30 km/h a srazilo chodce zleva. Protokol o nehodě obsahuje popis poškození vozidla a poranění chodce. Tato rekonstrukce nehody se snaží namodelovat jak poškození vozidla, tak poranění chodce, tak aby odpovídalo skutenčné nehodě.
Abstrakt v dalším jazyce: Purpose of this work is reconstruction of a real vehicle to pedestrian collision. The involved car model was Skoda Roomster and the participating pedestrian was 77 years old female. The geometry, mechanical parameters of the car, initial properties (position and velocity) as well as the anthropometric data of the female are know from the accident protocol, provided by CzIDAS project (Czech In-depth Accident Study). The car moved with the initial velocity equalling 30 km/h and hit the pedestrian from her left side by its right-frontal part. The accident protocol contains also the description of the car damage and injury sustained by the pedestrian. The effort of the accident reconstruction was to not only to meet deformation of the vehicle (shape and maximal bonnet intrusion, but also pedestrian injury.
Práva: Plný text není přístupný.
© Nakladatelství ČVUT
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (MMI)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
spicka_vychytil_eccomas_proceedings_2017.pdf4,53 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29316

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD