Název: Mesh-based multi-view normal integration with energy minimization using surface reflectance properties
Autoři: Eaksarayut, Wichayut
Tunwattanapong, Borom
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2018, vol. 26, no. 2, p. 85-93.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2018/!_2018_Journal_WSCG-No-2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/34594
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: 3D rekonstrukce;vícezobrazení normální integrace;vícezorazení vidění;povrch na bázi trojúhelníkové sítě
Klíčová slova v dalším jazyce: 3D reconstruction;multi-view normal integration;multi-view vision;triangle mesh-based surface
Abstrakt v dalším jazyce: We propose a technique to reconstruct a general 3D object using surface reflectance information from multiple viewpoints. Our core optimization framework uses multi-view normal integration, which can recovers water-tight surface of the object iteratively in a coarse to fine manner. The integration requires normal vector field from multiple viewpoints, which we can derive from surface reflectance. We then handle the topological changes if self-intersection occurs from the optimization. We also employ the idea of multi-resolution and weighted data heuristic which helps dealing with noisy data and improves both accuracy and optimization time. Our experiment shows that the framework is able to robustly recover 3D surface well with both synthetic and real data.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 26, Number 2 (2018)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Eaksarayut.pdfPlný text18,85 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34594

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.