Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kalaj, Patrik | |
dc.contributor.author | Peroutka, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Zeman, Karel | |
dc.contributor.author | Byrtus, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T11:00:20Z | - |
dc.date.available | 2021-01-18T11:00:20Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | KALAJ, P., PEROUTKA, Z., ZEMAN, K., BYRTUS, M. Modeling and optimal control of multi-winding permanent magnet synchronous motor. In: Proceedings : IECON 2020 : 46th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society. Piscataway: IEEE, 2020. s. 4857-4862. ISBN 978-1-72815-414-5. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-1-72815-414-5 | |
dc.identifier.uri | 2-s2.0-85097740872 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/42475 | |
dc.format | 6 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | IEEE | en |
dc.relation.ispartofseries | Proceedings : IECON 2020 : 46th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society | en |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © IEEE | en |
dc.title | Modeling and optimal control of multi-winding permanent magnet synchronous motor | en |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The main contribution of this paper is design of optimal field oriented (vector) control of a multi-winding permanent magnet synchronous motor. Three variants of vector control structures for the multi-winding synchronous motor are presented in the paper. Each of the presented vector controls uses mutual inductance between particular windings differently. Determining the effect of mutual inductance on vector control is necessary for proper control design of the multi-winding synchronous motor. Furthermore, influence of leakage inductance of the stator winding of this motor is also analyzed. The optimal control is recommended based on the simulation result. | en |
dc.subject.translated | multi-winding | en |
dc.subject.translated | mathematical model | en |
dc.subject.translated | permanent magnet synchronous motor | en |
dc.subject.translated | simulation | en |
dc.subject.translated | vector control | en |
dc.identifier.doi | 10.1109/IECON43393.2020.9255163 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43930701 | |
dc.project.ID | EF18_069/0009855/Elektrotechnické technologie s vysokým podílem vestavěné inteligence | cs |
dc.project.ID | SGS-2018-009/Výzkum a vývoj perspektivních technologií v elektrických pohonech a strojích III | cs |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (KEV) Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Kalaj_09255163.pdf | 3,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42475
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.