Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | null, null | |
dc.contributor.author | Podroužek, Ladislav | |
dc.contributor.author | null, null | |
dc.contributor.author | Šafránková, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2021-04-05T10:00:20Z | - |
dc.date.available | 2021-04-05T10:00:20Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | PODROUŽEK, L. ŠAFRÁNKOVÁ, D. Člověk a jeho svět: Analýza vývoje učiva o bezobratlých živočiších v primární škole. Arnica časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání, 2020, roč. 10, č. 2, s. 47-55. ISSN 1804-8366. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-8366 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/43165 | |
dc.description.abstract | Příspěvek dokumentuje vývoj a koncipování vybraného obsahu učiva přírodovědy. Analyzuje jednotlivé školní osnovy od počátku minulého století až po současný kurikulární dokument, kterým je Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s důrazem na vzdělávací oblast Člověka jeho svět. | cs |
dc.format | 9 s. | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.ispartofseries | Arnica časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | Člověk | cs |
dc.subject | jeho | cs |
dc.subject | svět | cs |
dc.subject | Analýza | cs |
dc.subject | vývoje | cs |
dc.subject | učiva | cs |
dc.subject | bezobratlých | cs |
dc.subject | živočiších | cs |
dc.subject | primární | cs |
dc.subject | škole | cs |
dc.title | Člověk a jeho svět: Analýza vývoje učiva o bezobratlých živočiších v primární škole | cs |
dc.title.alternative | Man and his world: The analysis of curriculum development about invertebrates in primary school | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The paper documents the development and design of selected content of science curriculum. It analyzes the individual school curricula from the beginning of the last century to the current curricular document, which is the Framework Educational Program for Basic Education with an emphasis on the educational area of Man (the individual) and his world. | en |
dc.subject.translated | Man | en |
dc.subject.translated | and | en |
dc.subject.translated | his | en |
dc.subject.translated | world | en |
dc.subject.translated | The | en |
dc.subject.translated | analysis | en |
dc.subject.translated | curriculum | en |
dc.subject.translated | development | en |
dc.subject.translated | about | en |
dc.subject.translated | invertebrates | en |
dc.subject.translated | primary | en |
dc.subject.translated | school | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43932359 | |
Appears in Collections: | OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Podrouzek-Safrankova-web.pdf | 244,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/43165
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.