Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Váňová, Hana | |
dc.contributor.editor | Vičar, Jan | |
dc.date.accessioned | 2022-12-06T12:19:18Z | |
dc.date.available | 2022-12-06T12:19:18Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Paedagogia Musica. 2022, č. 2, s. 57-72. | cs |
dc.identifier.issn | 2788-2047 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/50557 | |
dc.identifier.uri | https://old.fpe.zcu.cz/khk/musica-paedagogia/Archiv/02_2022_Paedagogia-Musica.pdf | |
dc.format | 16 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | University of West Bohemia in Pilsen | en |
dc.rights | © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License | en |
dc.subject | František Sedlák | cs |
dc.subject | hudební pedagogika | cs |
dc.subject | didaktika hudební výchovy | cs |
dc.subject | hudební psychologie | cs |
dc.subject | interdisciplinarita | cs |
dc.subject | koncepční práce | cs |
dc.subject | školení učitelů | cs |
dc.subject | praxe hudební výchovy | cs |
dc.subject | Česká hudební kultura | cs |
dc.title | František Sedlák’s legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The study analyses the role of František Sedlák (1916–2002) in the process of forming didactics of music education and music psychology as independent disciplines and teaching subjects at pedagogical faculties in former Czechoslovakia. It traces the significant moments in his life that formed the basis of Sedlák’s theoretical insight and valuable practical experience. Sedlák’s conception of the didactics of music education and music psychology is analyzed in detail, and the interconnection of music psychological and pedagogical approaches is emphasized. | en |
dc.subject.translated | František Sedlák | en |
dc.subject.translated | music pedagogy | en |
dc.subject.translated | didactics of music education | en |
dc.subject.translated | music psychology | en |
dc.subject.translated | interdisciplinarity | en |
dc.subject.translated | conceptual work | en |
dc.subject.translated | teacher training | en |
dc.subject.translated | music education practice | en |
dc.subject.translated | Czech music culture | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24132/ZCU.MUSICA.2022.02.57-72 | |
dc.type.status | Peer reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2022) Číslo 2 (2022) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
uvodni_strany.pdf | Plný text | 1,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
e-verze_FINAL-58-73.pdf | Plný text | 1,34 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50557
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.