Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHořejší, Petr
dc.date.accessioned2023-02-03T07:59:19Z
dc.date.available2023-02-03T07:59:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51272
dc.description.abstractPráce se zabývá aktuální problematikou nasazení virtuální a rozšířené reality (čili imerzních technologií) v průmyslu. V současnosti, kdy mnohé podniky již prošly fází digitalizace, začínají být připraveny na budoucí realizaci vize Industry 4.0. Využití virtuální a rozšířené reality je (dle prestižních prognostických agentur) jedním ze stěžejní pilířů pro realizaci této vize. V současnosti dosáhla virtuální realita technologické fáze zralosti, rozšířená realita je však stále se vyvíjející technologie. V práci jsou nejprve definovány základní pojmy. Dále je provedena analýza nejen ve smyslu již využívaných možností využití, ale také z hlediska pravděpodobných vizí. Tato analýza se opírá o vylepšení podnikových procesů pomocí imerzních technologií a přináší pro mnoho procesu varianty a jejich srovnání. Analýza je podpořena vlastním dlouholetým realizovaným výzkumem, který je v práci také uveden v podobě případových studií. Využití imerzních technologií je pak zkoumáno v kontextu životního cyklu produktu a napojení na nástroje PLM. Na základě praktických zkušeností s projekty zabývajícími se imerzními technologiemi, je pak navržena metodika pro tvorbu virtuální obsahu vhodného pro imerzní technologie.cs
dc.format122 s.cs
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.subjectvirtuální realitacs
dc.subjectrozšířená realitacs
dc.subjectprůmyslcs
dc.subjectprůmysl 4.0cs
dc.subjectimerzní technologiecs
dc.titleVyužití virtuální a rozšířené reality v průmyslových podnicíchcs
dc.typehabilitační prácecs
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the current issue of implementing virtual and augmented reality (immersive technologies) in the industrial environment. Many companies have passed through the digitalization phase and are starting to prepare their vision for Industry 4.0. According to prestigious forecasting companies, the use of these technologies is one of the corner stones for realising this vision. Virtual reality is at an advanced stage, but augmented reality is still an emerging technology. First, the basic terms are defined. Then the current uses and probable visions are analysed. This analysis is based on the improvement of business processes using immersive technologies and provides variants and compares and evaluates them. Analysis is supported by years of original research, which is presented in the form of case studies. Use of immersive technologies is then explored in the context of the product lifecycle and then it is connected to PLM tools. A methodology for the development of virtual content suitable for immersive technology is proposed based on experience with practical projects.en
dc.subject.translatedvirtual realityen
dc.subject.translatedaugmented realityen
dc.subject.translatedindustryen
dc.subject.translatedindustry 4.0en
dc.subject.translatedimmersive technologiesen
Vyskytuje se v kolekcích:Habilitační práce / Habilitation Thesis

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Petr_Hořejší_HP_FST.pdfPlný text5,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51272

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.