Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorWroblewski, Bartlomiej
dc.contributor.authorPetrenko, Olesya
dc.date.accessioned2023-02-13T11:00:20Z-
dc.date.available2023-02-13T11:00:20Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationWROBLEWSKI, B. PETRENKO, O. Descriptive and inferential statistical analysis of expectations and needs of engineering students and graduates: a case study at the University of West Bohemia. Language Learning in Higher Education, 2022, roč. 12, č. 2, s. 477-494. ISSN: 2191-611Xcs
dc.identifier.issn2191-611X
dc.identifier.uri2-s2.0-85143892226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51455
dc.description.abstractDobrá znalost angličtiny pro specifické účely (ESP) mezi českými inženýry se zdá mít zásadní význam, protože obor strojírenství se rychle rozvíjí a český trh práce se stává stále více mezinárodním (Eurostat 2022). Autoři článku, kteří dohlížejí na kurzy ESP nabízené studentům Fakulty strojní (FST) na Západočeské univerzitě (ZČU) v Plzni (Česká republika), se snaží reagovat na měnící se potřeby strojírenského oboru tím, že provádějí analýzy potřeb mezi studenty, absolventy univerzity a potenciálními zaměstnavateli a aktualizují obsahy kurzů ESP pro studenty strojírenství. Tento článek představuje srovnávací analýzu na základě dotazníku, který byl v roce 2021 distribuován mezi studenty a absolventy strojírenství. Prostřednictvím analýzy odpovědí, které se týkaly potřeb absolventů a očekáváními studentů ohledně používání ESP na pracovišti, zjistili autoři několik nesrovnalostí mezi odpověďmi, které obdrželi od studentů, a odpověďmi, které jim které obdrželi od absolventů. Na základě analýzy byla formulována hypotéza, že současní studenti mají někdy mylné představy o svém budoucím pracovním životě. K potvrzení této hypotézy budou v další fázi výzkumu dotazováni vybraní studenti a absolventi za účelem zajištění dodatečných informací. Autoři chtějí rovněž prověřit tuto hypotézu tím, že budoucí zaměstnavatelé v oblasti strojírenství odpoví na stejné výzkumné otázky.cs
dc.format18 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherDe Gruyteren
dc.relation.ispartofseriesLanguage Learning in Higher Educationen
dc.rights© authorsen
dc.subjectangličtina pro specifické účelycs
dc.subjectangličtina pro strojírenstvícs
dc.subjectakademická angličtinacs
dc.subjectanalýza potřebcs
dc.subjectpotřeby absolventůcs
dc.subjectočekávání studentůcs
dc.titleDescriptive and inferential statistical analysis of expectations and needs of engineering students and graduates: a case study at the University of West Bohemiaen
dc.title.alternativeDeskriptivní a inferenční statistická analýza očekávání a potřeb studentů a absolventů strojírenských oborů: případová studie na Západočeské univerzitě v Plznics
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedA good command of English for Specific Purposes (ESP) among Czech engineers seems to be of crucial importance since the engineering field has been developing rapidly and the Czech labour market is becoming increasingly international (Eurostat 2022). The authors of the article, who supervise the ESP courses offered to the students of the Faculty of Mechanical Engineering (FST) at the University of West Bohemia (UWB) in Pilsen (Czech Republic), attempt to meet the changing needs of the engineering field by conducting needs analyses among students, university graduates and prospective employers, and keep their ESP courses’ syllabi up-to-date and relevant to their engineering students. This paper presents a comparative analysis of a questionnaire that was distributed in the year 2021 among UWB engineering students and graduates. Having analysed the responses that dealt with graduates’ needs and students’ expectations of using ESP in a workplace, the authors have noticed several discrepancies between the answers they received from the students and those they received from the graduates. Based on the analysis, a hypothesis that current students sometimes have misconceptions about their future work life has been formulated. To confirm this hypothesis, in the next stage of the research, selected students and graduates are to be interviewed to gather additional information. The authors also wish to examine this hypothesis by having prospective engineering employers reply to the same survey questions.en
dc.subject.translatedEnglish for specific purposesen
dc.subject.translatedEnglish for mechanical engineeringen
dc.subject.translatedacademic Englishen
dc.subject.translatedneeds analysisen
dc.subject.translatedgraduates’ needsen
dc.subject.translatedstudents’ expectationsen
dc.identifier.doi10.1515/cercles-2022-2057
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number894543000007
dc.identifier.obd43937035
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (OAJ)
Články / Articles (KEM)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
10.1515_cercles-2022-2057.pdf2,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51455

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD