Název: Typické žákovské představy ve výuce fyziky
Autoři: Mandíková, Dana
Kekule, Martina
Citace zdrojového dokumentu: KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 120-124.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf
http://hdl.handle.net/11025/54321
ISBN: 978-80-261-1159-7
Klíčová slova: výuka;žákovská miskoncepce;analogie;kognitivní konflikt;autoreflexivní aktivní učení
Klíčová slova v dalším jazyce: teaching;students' misconceptions;analogy;cognitive conflict;self-reflective active learning
Abstrakt: V příspěvku připomínáme stále aktuální problematiku žákovských miskoncepcí a jejich dopadů na výuku a její výsledky. Zmiňujeme tři typické výukové techniky použitelné k jejich odstraňování – analogie, kognitivní konflikt a autoreflexivní aktivní učení se žáka. Dále představujeme publikaci s konkrétními náměty na práci s chybnými žákovskými představami a možnostmi jejich odstranění pomocí tří výše uvedených technik.
Abstrakt v dalším jazyce: In this paper, we recall the ever-present issue of students' misconceptions and their impact on learning and learning outcomes. We mention three typical teaching techniques used to eliminate them - analogy, cognitive conflict and self-reflective active learning. We also present a publication with specific suggestions for working with students' misconceptions and how to eliminate them using the three techniques mentioned above.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, autoři
Vyskytuje se v kolekcích:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdfPlný text1,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ModerniTrendy10_sbornik-120-124.pdfPlný text565,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54321

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.