Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorJaderná, Eva
dc.contributor.editorŠlechtová Sojková, Olga
dc.date.accessioned2023-10-25T08:53:39Z
dc.date.available2023-10-25T08:53:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationŠLECHTOVÁ SOJKOVÁ, O. (ed.) Trendy v podnikání 2022, Plzeň 2023, s. 112-119.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1129-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54504
dc.description.sponsorshipTento článek je jedním z výstupů studentského grantu SGS/2019/01/Jaderná na Katedře marketingu a managmentu ŠKODA AUTO Vysoké školy.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherFaculty of Economics University of West Bohemiaen
dc.rights© Authors of papersen
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectudržitelnostcs
dc.subjectudržitelný produktcs
dc.titleUdržitelnost očima českých spotřebitelůcs
dc.title.alternativeSustainability from the point of Czech consumers ́ viewen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedSustainability is a crucial part of managerial decision on a strategic, and operational level. Businesses follow principles of sustainability, and seek to declare the sustainability externally, and support of sustainable behaviour day by day, too. They develop sustainable products or reduce original products ́ impact. But the question is: How do Czech consumers perceive sustainable businesses, and their sustainable products? Which products do they asset in the light of a sustainability? This paper aims to present findings from survey with a representative sample of Czech consumers. It shows an importance of sustainability for Czech people. They consider corporate sustainability as eco-friendly production, usage of natural resources, respect to human laws and human respect behaviour. Report of sustainability is crucial, Czech consumers trust green solutions.en
dc.subject.translatedconsumeren
dc.subject.translatedsustainabilityen
dc.subject.translatedsustainable producten
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Trendy v podnikání 2022
Trendy v podnikání 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022_uvod.pdfPlný text388,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022-112-119.pdfPlný text203,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54504

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.