Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorJeždík, Roman
dc.contributor.authorKemka, Vladislav
dc.contributor.authorKovanda, Jan
dc.contributor.authorLopot, František
dc.contributor.authorPurš, Hynek
dc.contributor.authorHájková, Barbora
dc.date.accessioned2023-10-30T11:00:19Z-
dc.date.available2023-10-30T11:00:19Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationJEŽDÍK, R. KEMKA, V. KOVANDA, J. LOPOT, F. PURŠ, H. HÁJKOVÁ, B. Various Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collision. PROMET-TRAFFIC & TRANSPORTATION, 2023, roč. 35, č. 2, s. 133-147. ISSN: 0353-5320cs
dc.identifier.issn0353-5320
dc.identifier.uri2-s2.0-85159395662
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54560
dc.description.abstractBezpečnost kolejových vozidel je důležitou součástí udržitelné veřejné dopravy. Důkazem této snahy jsou nová doporučení a předpisy odborné komise (WG2 Technické komise CEN / TC 256) týkající se tramvají a lehkých kolejových vozidel se zaměřením na zranitelné účastníky dopravy. Další požadavky na bezpečnost tramvají si může vyžádat provozovatel vozidla a/nebo město. Opatření pro bezpečnost chodců mohou být převzata z oblasti automobilů využitím principů z předpisů EU č. 78/2009, EHK/OSN a testů EuroNCAP. Cílem publikace je představit zjednodušenou zkušební metodiku pro čelo tramvaje s ohledem na bezpečnost chodců, kde byla přijata metoda testování pomocí impatorů. Oblasti nárazu byly definovány obvodovými vzdálenostmi na svislém řezu karosérie. Matematický model byl vytvořen pro porovnání výsledků testů s figurínou, standardními a zjednodušenými hliníkovými impaktory. Uvedená metodika umožňuje testovat přední část tramvaje alternativní metodikou založenou na jednoduchém impaktoru a poskytuje účinný nástroj, který může výrobce a provozovatele tramvají inspirovat ke zvýšení bezpečnosti zranitelných účastníků dopravy.cs
dc.format
dc.format15 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.iso
dc.language.isoenen
dc.publisherUniversity of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciencesen
dc.relation.ispartofseriesPromet-traffic & Transportationen
dc.rights© Faculty of Transport and Traffic Sciencesen
dc.subjectpasivní bezpečnostcs
dc.subjecttramvajcs
dc.subjectzranění hlavycs
dc.subjectkolize chodcecs
dc.subjectbezpečnost tramvajícs
dc.subjecthodnocenícs
dc.titleVarious Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collisionen
dc.title.alternativeRůzné přístupy ke snižování následků kolize chodce s čelem tramvajecs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedSafety of rail vehicles is an important feature of sustainable public transport. Proofs of an effort in that area are new recommendations and regulations from the expert commission (WG2 of the Technical Committee CEN / TC 256) regarding trams and light rail vehicles aimed at vulnerable road users. Additional requirements on tram safety can be requested by the vehicle operator and/or city. Pedestrian safety measures can be adopted from the automotive sector utilising the protection principles from Regulation EC No. 78/2009, ECE/UN regulations, and EuroNCAP tests. The purpose of this publication is to introduce a simplified testing method for the tram front end with respect to pedestrian head-on collisions. Testing methods based on segment impactors were generally accepted. The wrap-around distance defines the assessment of vehicle impact areas. A mathematical model was created to compare the results of the full-scale tests and the segment tests done by the standard and simplified aluminium head impactors. The tram front-end design can be tested using this alternate method, based on a simple impactor and easy methodology, providing an efficient tool to inspire both the tram manufacturers and vehicle operators to improve the vulnerable road users’ safety in city traffic. KEYWOen
dc.subject.translatedpassive safetyen
dc.subject.translatedtramen
dc.subject.translatedhead injuryen
dc.subject.translatedpedestrian collisionen
dc.subject.translatedtram safetyen
dc.subject.translatedevaluationen
dc.identifier.doi10.7307/ptt.v35i2.81
dc.type.status
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number1012418700001
dc.identifier.obd43939488
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (RTI)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
1_81_Jezdik_6-Final.pdf1,86 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54560

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD