Název: Texture Mapping of Images with Arbitrary Contours
Autoři: Cherin, Nicolas
Cordier, Frederic
Melkemi, Mahmoud
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2013, vol. 21, no. 3, p. 193-204.
Datum vydání: 2013
Nakladatel: Václav Skala - Union Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013_J_WSCG-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6984
ISSN: 1213–6972 (Hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: mapování textur;parametrizace;modelování mnohoúhelníků
Klíčová slova v dalším jazyce: texture mapping;parametrization;polygonal modeling
Abstrakt: Decaling is an intuitive paradigm for texture mapping in an analogy of attaching stickers on an object in the real world. This paradigm enables an artist to put decals directly on a 3D model after interactive manipulations such as modifying their positions, scales and orientations. In this paper, we present a novel method for multipleconstrained decaling. Given a region inside a texture together with a set of feature points in the region and a 3D model, our problem is to map the texture region onto the surface of the model in an intuitive manner, while satisfying the constrained imposed by a user-specified correspondence between a set of feature points in the region and the surface. We propose a solution for this problem. Our approach iteratively determines a portion of the mesh representing the surface while accordingly refining its parameterization, guided by the feature point correspondence.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 21, Number 3 (2013)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cherin.pdfPlný text1,09 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6984

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.