Název: A Comparative Analysis of Spatial Partitioning Methods for Large-scale, Real-time Crowd Simulation
Autoři: Li, Bo
Mukundan, Ramakrishnan
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2013: Communication Papers Proceedings: 21st International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 104-111.
Datum vydání: 2013
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013-WSCG-Communications-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10652
ISBN: 978-80-86943-75-6
Klíčová slova: počítačová simulace;počítačová animace;dav;dělící algoritmy;detekce kolizí;dělící datové struktury
Klíčová slova v dalším jazyce: computer simulation;computer animation;crowd;partitioning algorithms;collision detection;subdivision data structures
Abstrakt: Acceleration algorithms involving spatial partitioning methods are extensively used in crowd simulation for realtime collision avoidance. Memory and update costs become increasingly important as the crowd size becomes large. The paper presents a detailed analysis of the effectiveness of spatial subdivision data structures, specifically for large-scale crowd simulation. The results demonstrate that a regular grid data structure combined with an extended oriented bounding volume for crowd members can facilitate efficient updates necessary for real-time performance.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2013: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Li.pdfPlný text1,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10652

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.