Název: A survey on methods for omnidirectional shadow rendering
Autoři: Navrátil, Jan
Kobrtek, Jozef
Zemčík, Pavel
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2012, vol. 20, no. 2, p. 89-96.
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2012/!_2012-Journal-Full-2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1073
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: stínové mapování;vykreslování;grafické procesory;krychlové mapy;dvojné paraboloidní mapování
Klíčová slova v dalším jazyce: shadow mapping;rendering;graphic processing units;cube maps;dual–paraboloid mapping
Abstrakt: This paper focuses on methods of rendering shadows cast by point light sources. The goal is to summarize advantages and disadvantages of methods based on shadow mapping. We compare the traditional approach that exploits cube maps with the Dual–Paraboloid mapping. All of the methods are implemented on the latest hardware and they exploit capabilities of current GPUs. We also implemented optimization techniques which decrease the computational time. We examine the time the methods spent in particular rendering passes and we evaluate their overall performance. Finally, we conclude the comparison with some recommendations for typical applications in which the methods of interest can be exploited. We also suggest some direction of future investigation.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 2 (2012)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Navratil.pdf720,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1073

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.