Název: Quantitavely Comparing Virtual and Real Draping of Clothes
Autoři: Bottino, A.
Laurentini, A.
Scalabrin, S.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2001: Conference proceedings: The 9-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2001: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 5.-9., 2001, p. 63-70.
Datum vydání: 2001
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2001/Papers_2001/R159.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11252
ISBN: 80-7082-713-0
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: počítačová grafika;algoritmus virtuálního řasení;Kawabatovy testy;kvantitativní srovnání
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;virtual draping algorithms;Kawabata tests;quantitative comparison
Abstrakt: Several cloth modeling techniques have been proposed. Their main purpose is the realistic simulation of the garments of virtual actors for entertainment and advertising. In these areas, the main concern is to construct fast algorithms, able to produce impressive and qualitatively satisfactory draping of clothes. Other applications, as designing, manufacturing and selling real garments, call for a virtual draping which not only satisfies the human eye, but also closely mimics the real physical draping of clothes. From this viewpoint we will discuss some modeling techniques, and present some result concerning the quantitative comparison between the draping of real clothes and their virtual counterpart.
Práva: © University of West Bohemia
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2001: Conference proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bottino.pdfPlný text868,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11252

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.