Název: DirectX in C#
Autoři: Smlsal, Tomáš
Skala, Václav
Citace zdrojového dokumentu: C# and .NET Technologies' 2003, p. 71-78.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/11435
ISBN: 80-903100-3-6
Klíčová slova: počítačová grafika;DirectX;Direct3D;DirectDraw;C#;.NET Framework
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;DirectX;Direct3D;DirectDraw;C#;.NET Framework
Abstrakt: Several techniques of implementing DirectX functionality into C# application will be presented. Their common attribute is an idea of component object model (COM) because DirectX is based on component technology. This paper will be focused on use of DirectX graphical capabilities within the C# code of the Microsoft .NET Framework. Three main techniques will be described. First, COM interoperability which allows us to decide what specific functionality to use. There will be also mentioned some basic principles like memory management and garbage collector (GC) and some approaches based on wrapper classes. Second, Visual Basic type library that includes all the functionality, and third, the complete solution known as DirectX 9.0. Each technique will be supported with a code snippet and with several reasons stating its suitability. Nowadays, the need for security can be more important than for the efficiency. This also gives a right answer for the question of how good is solution provided by use of DirectX and .NET Framework.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference Papers (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Skala_2003_DirectX.pdfPlný text398,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11435

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.