Název: Non-orthogonal Co-ordinates in Computer Graphics
Autoři: Skala, Václav
Citace zdrojového dokumentu: GraphiCon '99: Conference Proceedings: The 9th International Conference on Computer Graphics & Vision, p. 45-50.
Datum vydání: 1999
Nakladatel: Moskovskij gosudarstvennyj universitet im. M. V. Lomonosova
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://hdl.handle.net/11025/11730
ISBN: 5-89209-436-7
Klíčová slova: komplexita algoritmů;počítačová grafika;geometrická transformace;neortogonální souřadnicové systémy
Klíčová slova v dalším jazyce: algorithms complexity;computer graphics;geometric transformation;non-orthogonal co-ordinate systems
Abstrakt: There are many applications that are not naturally based on the orthogonal co-ordinate systems, like ultrasound imaging, astronomy, mechanical computations etc. In many cases it is necessary to transform the problem formulation to the orthogonal co-ordinate system, where the problem is solved, transform the solution back and visualize the solution. The polar, spherical or cylindrical co-ordinate systems are natural to many problems and sometime also used for computations. It will be shown that the polar systems in E2 can be used for the visualization pipeline and some properties of such system will be discussed including geometric transformation in the polar system.
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference Papers (FAV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
1999_Non-OthogonalCoordinates.pdfPlný text681,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11730

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.