Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKůst, Tomáš
dc.date.accessioned2015-01-26T11:04:05Z
dc.date.available2015-01-26T11:04:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAntropoWebzin. 2014, č. 3-4, s. 119-130.cs
dc.identifier.issn1802-0364
dc.identifier.urihttp://antropologie.zcu.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/196/203
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/11879
dc.description.abstractIn this paper I would like to explain how students of first grade (12 years old) and last (eighth) grade (19 years old) at one grammar school in Pilsen region understand their gender in connection with free time activities and interests. Free time activities and interests are important part of human life. It is connected with all components of our life. It means we can suppose that gender stereotypes will exist in area of interests and free time activities too.The aim of this work was to understand and explain how gender stereotypes are produced and repeated. I decided for mixed methods research design. First of my results is that for participants free time and interests are not the same thing. Second of main results is that in area of interests and hobbies are produced and repeated gender stereotypes. However the participants have never said it in the interview.The positive result of this research is howgender stereotypes could be deconstructed. It is possible thanks to personal experience with untypical interest according to gender. This experience was shared through interactions with others and it brought positive changes of opinions.en
dc.format12 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherAntropoWebcs
dc.relation.ispartofseriesAntropoWebzincs
dc.rightsAutoři, kteří chtějí publikovat v tomto časopise, musí souhlasit s následujícími body: Autoři si ponechávají copyright a umožňují časopisu publikovat příspěvky pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu. Autorům je dovoleno a doporučováno, aby po publikování svých příspěvků v tomto časopise zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách).cs
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) but only after the final publication.en
dc.subjectgendercs
dc.subjectstereotypycs
dc.subjectvolný čascs
dc.subjectvolnočasové aktivitycs
dc.subjectstudentscs
dc.subjectgymnáziumcs
dc.titleDívkou a chlapecem ve volném čase: vnímání genderu v rámci zájmových aktivitcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedgenderen
dc.subject.translatedstereotypesen
dc.subject.translatedfree timeen
dc.subject.translatedfree time activitiesen
dc.subject.translatedstudentien
dc.subject.translatedgrammar schoolen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3-4 (2014)
Články / Articles (KSS)
Číslo 3-4 (2014)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kust.pdfPlný text87,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11879

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.