Název: Evaluation of the linear box-spline filter from trilinear texture samples: a feasibility study
Autoři: Domonkos, Balázs
Csébfalvi, Balázs
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2011, vol. 19, no. 1-3, p. 77-84.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_J_WSCG_1-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1240
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: objemové vykreslování;filtrování;rekonstrukce
Klíčová slova v dalším jazyce: volume rendering;filtering;reconstruction
Abstrakt: The major preference for applying B-spline filtering rather than non-separable box spline filtering on the BCC lattice is the fact that separable filtering can be performed more efficiently on current GPUs due to the utilization of the hardware-accelerated trilinear texture fetching. In order to make a fair comparison, a similar, efficient evaluation scheme is required that uses trilinear texture fetches instead of nearest-neighbor ones also for the box splines. Thus, in this paper, we propose an evaluation scheme for the linear BCC box spline built upon a trilinear B-spline basis. We compare our trilinearly evaluated linear box spline scheme to the latest method, that uses twice as many nearest neighbor fetches. Then we give a comparison to the major competitive methods: the BCC B-spline filtering and the BCC DC-spline filtering in terms of their performance.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Domonkos.pdf1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1240

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.