Název: Interactive volume rendering aurora on the GPU
Autoři: Lawlor, Orion Sky
Genetti, Joe
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2011, vol. 19, no. 1-3, p. 25-32.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_J_WSCG_1-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1242
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: objemové vykreslování;polární záře;atmosférický rozptyl
Klíčová slova v dalším jazyce: volume rendering;aurora borealis;atmospheric scattering
Abstrakt: We present a combination of techniques to render the aurora borealis in real time on a modern graphics processing unit (GPU). Unlike the general 3D volume rendering problem, an auroral display is emissive and can be factored into a height-dependent energy deposition function, and a 2D electron flux map. We also present a GPU-friendly atmosphere model, which includes an integrable analytic approximation of the atmosphere’s density along a ray. Together, these techniques enable a modern consumer graphics card to realistically render the aurora at 20–80fps, from any point of view either inside or outside the atmosphere.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lawlor.pdf814,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1242

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.