Název: Problematika rodu francouzských podstatných jmen
Další názvy: The issue of the gender of the French nouns
Autoři: Menclová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Koláříková, Dagmar
Oponent: Vondráková, Sylvie
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12433
Klíčová slova: didaktika;francouzština;rod podstatných jmen;aspekty rodu podstatných jmen;mužský rod;ženský rod;schopnost určit rod podstatných jmen;chybovost;původ chyb v rodu;faktory chyb v rodu
Klíčová slova v dalším jazyce: didactics;french;gender of nouns;aspects of gender of nouns;masculine gender;feminine gender;aptitude to identify gender of nouns;error rate;origin of errors in gender;factors of errors in gender
Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje studiu problematiky rodu francouzských podstatných jmen a aspektů, které ho ovlivňují. Její hlavní cíl spočívá v určení aspektů rodu, které představují největší problém pro francouzské a české studenty. Její sekundární cíle zahrnují srovnání schopnosti francouzských a českých vysokoškolských studentů rozpoznat rod francouzských podstatných jmen, zamyšlení nad možným původem jejich chyb v rodu a nad faktory, které je mohly způsobit, a také záměr přispět k didaktice francouzštiny jako cizího jazyka pomocí výsledků a závěrů vyvozených z výzkumu, který tvoří jádro praktické části této práce. Výzkumná část se opírá o poznatky z teoretické části, která se zabývá pojmem rodu a jeho jednotlivými aspekty, jako je například sémantické hledisko, charakter složených podstatných jmen a také těch, které disponují podobnou formou a odlišným rodem ve vztahu k češtině. Tato komparativní studie zaměřená na schopnost francouzských a českých studentů určit rod francouzských podstatných jmen je určena vyučujícím francouzštiny jako cizího jazyka na středních školách, kteří mají zájem o větší zapojení této problematiky do práce v hodinách.
Abstrakt v dalším jazyce: This master's thesis deals with a study of the issue of the gender of the French nouns and aspects that influence it. Its main goal consists in the determination of the aspects of the gender that represent the biggest problem for French and Czech students. Its secondary goals include a comparison of the aptitude of French and Czech college students to identify gender of the French nouns, a reflection concerning the possible origin of their errors in gender and the factors that may have caused them and also an intention to contribute to the didactics of French as a foreign language by the results and the conclusions drawn from the research which represents the core of the practical part of this thesis. The part concerned with research is based on the knowledge from the theoretical part that deals with the notion of gender and its individual aspects, e.g. the semantic point of view, the character of the compound nouns and also those that dispose of a similar form and a different gender in relation to Czech. This comparative study focused on the aptitude of French and Czech students to identify the gender of the French nouns is destined to the teachers of French as a foreign language at secondary schools who are interested in a greater inclusion of this issue into the work in class.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Katerina Menclova.pdfPlný text práce1,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Menclova vedouci.PDFPosudek vedoucího práce130,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Menclova oponent.PDFPosudek oponenta práce105,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Menclova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce30,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12433

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.