Název: Herní strategie robotického fotbalu
Další názvy: Game Strategy for Robotic Soccer
Autoři: Lepič, Jaromír
Vedoucí práce/školitel: Ekštein, Kamil
Oponent: Rohlík, Ondřej
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12520
Klíčová slova: herní strategie;umělá inteligence;robotický fotbal;diskretizace;rozhodovací stromy;strojové učení;Gaussova funkce;prohledávání grafu;heuristika;A*
Klíčová slova v dalším jazyce: game strategy;artificial inteligence;robotic soccer;discretization;decision trees;machine learning;Gaussian function;graph search;heuristics;A*
Abstrakt: Cílem této práce je navrhnout, implementovat a otestovat algoritmy, které mohou být později použity v modulu herní strategie řídícího softwaru robotického fotbalu. Testovací aplikace napsaná v C# je navíc vytvořena za účelem vizualizace výstupu implementovaných algoritmů. Použité algoritmy by měly být stabilní a rychlé. První část se zaobírá diskretizací herního pole, aby se omezil stavový prostor následujících algoritmů. V druhé části jsou vytvořena určitá hodnocení a použita k výběru rolí a akcí robotických hráčů. Třetí část se soustředí na výpočet vah diskretizovaných polí za účelem vytvoření váženého grafu. Nakonec ve čtvrté části práce zkoumá algoritmy prohledávání grafu, které vybírá strategicky správnou cestu k hráčově cíli. Tato práce dále obsahuje uživatelský manuál s popisem ovlávání testovací aplikace. Zbylé přílohy popisují konfiguraci testovacích strojů a ukazují příklady výstupu z testovací aplikace.
Abstrakt v dalším jazyce: The goal of this thesis is to design, implement and test algorithms that can be later used in the game strategy module of robotic soccer control software. A testing application written in C# is also provided in order to visualize the output of implemented algorithms. Used algorithms should be stable and fast. First part deals with discretization of the game field in order to limit the state space of further algorithms. In second part various statistics are created and then used to select roles and actions for robotic players. Third part concentrates on computing weights of discretized fields to create a weighted graph. Finally the fourth part deals with graph-search algorithms in order to select strategically correct path to player's destination. Additionally, this thesis contains user's manual describing how to control the testing application. Remaining appendices describe configurations of testing machines and show some examples of output from the testing application.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce4,08 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A11N0042Phodnoceni-ved.pdfPosudek vedoucího práce741,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A11N0042Pposudek-op.pdfPosudek oponenta práce392,87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A11N0042Pobhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce248,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12520

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.