Název: Complex geometric primitive extraction on graphics processing unit
Autoři: Değirmenci, Mert
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2010, vol. 18, no. 1-3, p. 129-134.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_J_WSCG-2010_1-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1263
ISBN: 978-80-86943-89-3
ISSN: 1213–6972 (hardcover)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (online)
Klíčová slova: geometrická primitivní extrakce;genetický algoritmus;grafické procesory
Klíčová slova v dalším jazyce: geometric primitive extraction;genetic algorithm;graphic processing units
Abstrakt: Extracting complex geometric primitives from 2-D imagery is a long-standing problem that researchers have had to deal with. Various approaches were tried from Hough transform based methods to stochastic algorithms. However, serial implementations lack sufficient scalability on high resolution imagery. As sequential computing power cannot pace up with the increase in size of datasets, researchers are compelled to exploit parallel computational resources and algorithms. In this study, we have merged parallelization capability of GPUs with inherent parallelism on genetic algorithms to cope with the problem of detecting complex geometric primitives on high resolution imagery. We have implemented ellipse detection on commodity graphics processing unit and showed that our GPU implementation achieve high speed-up relative to state of the art CPU by experimental results.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2010)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Degirmenci.pdf267,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1263

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.