Název: An improved technique for full spectral rendering
Autoři: Radziszewski, Michal
Boryczko, Krzysztof
Alda, Witold
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2009, vol. 17, no. 1-3, p. 9-16.
Datum vydání: 2009
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2009/Papers_2009/!_2009_J_WSCG_No_1-3.zip
http://hdl.handle.net/11025/1278
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (online)
Klíčová slova: celé spektrum;kvazi Monte Carlo;sledování paprsku;vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: full spectrum;quasi-Monte Carlo;ray tracing;rendering
Abstrakt: In this paper we present an improved approach to full spectral rendering. The technique is optimized for quasi-Monte Carlo ray tracing, however the underlying physical theory can be applied to any global illumination scheme. We start with explanation of the necessity of full spectral rendering in any correct global illumination system. Then we present, step by step, a rendering scheme using full spectrum simulation. First, we give details on a random point sampling as a method of representing spectra, then we introduce improved spectral sampling technique, designed to reduce variance of image of wavelength dependent phenomena, and finally we show how to integrate the novel sampling technique with selected ray tracing algorithms.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2009)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Radziszewski.pdf631,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1278

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.