Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorWagnerová, Jarmila
dc.contributor.authorZemková, Lenka
dc.date.accepted2014-05-22
dc.date.accessioned2015-03-25T09:30:43Z
dc.date.available2012-12-03cs
dc.date.available2015-03-25T09:30:43Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-14
dc.identifier54618
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12966
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou úrovně čtenářských dovedností a charakterizuje faktory, které tyto dovednosti ovlivňují. Cílem diplomové práce je částečně analyzovat úroveň čtenářských dovedností žáků vybraných prvních tříd na konci školního roku. Prostřednictvím srovnání genetické a analyticko-syntetické metody je zjišťován možný vliv na dosažené výsledky. Dílčím cílem je zvážit různé okolnosti, které mohou mít vliv na dosaženou úroveň a získat lepší přehled o problematice výuky primární čtenářské gramotnosti. V teoretické části se práce zabývá vývojem metod prvopočátečního čtení, blíže charakterizuje současné vyučovací metody čtení a popisuje vybrané faktory, ovlivňující úroveň čtenářských dovedností. Tato práce také zmiňuje některé metody čtení, používané ve vybraných státech EU. Praktická část je zaměřena na měření, hodnocení a diagnostiku dosažené úrovně čtení. Jsou zde uvedeny některé výsledky stěžejních mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti PISA a PIRLS. Práce obsahuje stručný popis obtíží při čtení, jako je specifická porucha učení dyslexie. Dále uvádí vybrané projekty na podporu čtenářství u dětí. Na základě průzkumu autorka popisuje a srovnává dosažené výsledky žáků ve vybraných prvních třídách. V závěru práce analyzuje vlastní výzkum a následně nabízí doporučení pro praxi.cs
dc.format104 s., IV s. (184456 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectúroveň čtenářských dovednostícs
dc.subjectčtenářská gramotnostcs
dc.subjectpsychologické procesy při čtenícs
dc.subjectanalyticko-syntetická metodacs
dc.subjectgenetická metodacs
dc.subjectměřenícs
dc.subjectdyslexiecs
dc.subjectpodpora čtenícs
dc.subjecthodnocenícs
dc.titleČástečná analýza úrovně čtenářských dovedností žáků základních škol na konci prvních třídcs
dc.title.alternativePartial analysis of the level of reading skills of primary school pupils at the end of first gradeen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra německého jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis concerns with the issues of the reading skills level and defines the factors by which these skills are being influenced. The aim of this thesis is to partly analyze the reading skills of the chosen elementary school pupils at the end of the school term. By means of the comparison of genetical and analytically-synthetical methods, the possible influence on the results achieved is being pursued. Partial goal of this work is to consider different circumstances, which might have an influence on the reached level as well as to gain better overview on the problematics of primary reading literacy education. Theoretical part of this thesis deals with the development of the very initial reading methods, closely characterizing current educational reading methods and describes the chosen factors influencing the readers' skills. This work also mentions some of the reading methods, being used in the chosen states of the EU. Practical part is aimed at measurement, eveluation and diagnosis of the achieved reading standard. I involved some of the important intenational researches named PISA and PIRLS, concerning with the reading literacy. The thesis includes a short description of difficulties with reading, such as the specific learning malfunction - dyslexia. It further states the chosen projects on supporting the reading by children and youngsters. On the basis of the research, the author describes and compares the achieved results made by the pupils in the chosen first grades in the primary schools. In the end of the thesis, own research is being analyzed and further offers recommendations for the practice.en
dc.subject.translatedlevel of reading skillsen
dc.subject.translatedreading literacyen
dc.subject.translatedpsychological processes in readingen
dc.subject.translatedanalytically-syntetical methoden
dc.subject.translatedgenetical methoden
dc.subject.translatedmeasurementen
dc.subject.translateddyslexiaen
dc.subject.translatedsupport of readingen
dc.subject.translatedassessmenten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Zemkova.pdfPlný text práce1,88 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zemkova_vp.pdfPosudek vedoucího práce253,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zemkova_op.pdfPosudek oponenta práce260,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zemkova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce107,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12966

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.