Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorWagnerová, Jarmila
dc.contributor.authorBelzová, Markéta
dc.date.accepted2014-05-22
dc.date.accessioned2015-03-25T09:30:45Z-
dc.date.available2012-12-03cs
dc.date.available2015-03-25T09:30:45Z-
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-15
dc.identifier54726
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12972
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku písemného projevu žáků na prvním stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou část a praktickou část. V teoretické části za pomocí odborné literatury jsou sepsány poznatky týkající se prvopočátečního psaní žáků. Zabývám se předškolní přípravou na psaní, popisuji historický vývoj metod počátečního psaní, etapy výuky psaní, kvantitativní a kvalitativní znaky písma, správné držení psacího náčiní a sezení při psaní, specifické vývojové poruchy učení a v neposlední řadě hlouběji prezentuji nový typ písma Comenia Script. V praktické části jsem napsala, jakým způsobem jsem postupovala při testování žáků a jaký byl cíl mé práce. Testování proběhlo ve dvou obdobích, které jsem postupně hodnotila a porovnávala. Pro testování jsem použila metodu kvantitativního výzkumu pro zjištění rychlosti psaní u žáků, tedy psaní textu za jednu minutu a opis věty psané tiskacím písmen pro zjištění chybovosti v gramatice, interpunkcí a čitelnosti písma. Cílem diplomové práce je snaha přiblížit se k otázce, zda nový typ písma Comenia Script je stejně vhodný, anebo dokonce vhodnější pro současné děti než klasické psací písmo. Vyhodnocení testování proběhlo za pomoci grafů a závěry z testování jsem interpretovala v kapitole Vyhodnocení výzkumného šetření.cs
dc.format83 s. (74 802 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdětská kresbacs
dc.subjectpísemný projevcs
dc.subjectComenia Scriptcs
dc.subjectpsací písmocs
dc.subjectrychlost psanícs
dc.subjectvýzkum písemného projevu žákůcs
dc.subjectkvalitativní a kvantitativní znaky písmacs
dc.titlePříspěvek k výzkumu písemného projevu žáků na 1. stupni ZŠcs
dc.title.alternativeContribution to research of writing skills of pupils in the first grade of primary schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra německého jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on the issue of the writing skills of pupils at the primary school level. It is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, with the help of expert literature, are written findings related to the basic writing skills of students. We are engaged in the pre-school preparation for writing, describe the historical development of the method of initial writing, teaching at the writing stage, quantitative and qualitative characters in the proper holding of a pen and pencil, sitting while writing, specific developmental disorders of learning, and ultimately, problems which more deeply present themselves in the new typeface called Comenia Script. In the practical part, I have written on the method which I used in the course of testing pupils, and the ultimate goal of my work. Testing took place in two periods, which I later evaluated and compared. For testing, I used a quantitative research method for determining the speed of writing for pupils, writing tests for one minute and copying written sentences in block capitals for detecting errors in grammar, punctuation, and the legibility of fonts. The aim of this thesis is an effort to approach the question of whether a new typeface, Comenia Script, is equally appropriate or even more appropriate for contemporary children than conventional handwriting. An evaluation test was done to help chart a conclusion from the testing I interpreted in the chapter evaluating the research.en
dc.subject.translatedchildren's drawingsen
dc.subject.translatedwritingen
dc.subject.translatedComenia Scripten
dc.subject.translatedhandwritingen
dc.subject.translatedwriting speeden
dc.subject.translatedresearch writing skills of studentsen
dc.subject.translatedqualitative and quantitative form of charactersen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova prace M. Belzova.pdfPlný text práce3,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
belzova_vp.pdfPosudek vedoucího práce254,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
belzova_op.pdfPosudek oponenta práce268,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
belzova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce106,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12972

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.