Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Wagnerová, Jarmila | |
dc.contributor.author | Belzová, Markéta | |
dc.date.accepted | 2014-05-22 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T09:30:45Z | - |
dc.date.available | 2012-12-03 | cs |
dc.date.available | 2015-03-25T09:30:45Z | - |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-15 | |
dc.identifier | 54726 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/12972 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku písemného projevu žáků na prvním stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou část a praktickou část. V teoretické části za pomocí odborné literatury jsou sepsány poznatky týkající se prvopočátečního psaní žáků. Zabývám se předškolní přípravou na psaní, popisuji historický vývoj metod počátečního psaní, etapy výuky psaní, kvantitativní a kvalitativní znaky písma, správné držení psacího náčiní a sezení při psaní, specifické vývojové poruchy učení a v neposlední řadě hlouběji prezentuji nový typ písma Comenia Script. V praktické části jsem napsala, jakým způsobem jsem postupovala při testování žáků a jaký byl cíl mé práce. Testování proběhlo ve dvou obdobích, které jsem postupně hodnotila a porovnávala. Pro testování jsem použila metodu kvantitativního výzkumu pro zjištění rychlosti psaní u žáků, tedy psaní textu za jednu minutu a opis věty psané tiskacím písmen pro zjištění chybovosti v gramatice, interpunkcí a čitelnosti písma. Cílem diplomové práce je snaha přiblížit se k otázce, zda nový typ písma Comenia Script je stejně vhodný, anebo dokonce vhodnější pro současné děti než klasické psací písmo. Vyhodnocení testování proběhlo za pomoci grafů a závěry z testování jsem interpretovala v kapitole Vyhodnocení výzkumného šetření. | cs |
dc.format | 83 s. (74 802 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | de | de |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | dětská kresba | cs |
dc.subject | písemný projev | cs |
dc.subject | Comenia Script | cs |
dc.subject | psací písmo | cs |
dc.subject | rychlost psaní | cs |
dc.subject | výzkum písemného projevu žáků | cs |
dc.subject | kvalitativní a kvantitativní znaky písma | cs |
dc.title | Příspěvek k výzkumu písemného projevu žáků na 1. stupni ZŠ | cs |
dc.title.alternative | Contribution to research of writing skills of pupils in the first grade of primary school | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra německého jazyka | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This thesis is focused on the issue of the writing skills of pupils at the primary school level. It is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, with the help of expert literature, are written findings related to the basic writing skills of students. We are engaged in the pre-school preparation for writing, describe the historical development of the method of initial writing, teaching at the writing stage, quantitative and qualitative characters in the proper holding of a pen and pencil, sitting while writing, specific developmental disorders of learning, and ultimately, problems which more deeply present themselves in the new typeface called Comenia Script. In the practical part, I have written on the method which I used in the course of testing pupils, and the ultimate goal of my work. Testing took place in two periods, which I later evaluated and compared. For testing, I used a quantitative research method for determining the speed of writing for pupils, writing tests for one minute and copying written sentences in block capitals for detecting errors in grammar, punctuation, and the legibility of fonts. The aim of this thesis is an effort to approach the question of whether a new typeface, Comenia Script, is equally appropriate or even more appropriate for contemporary children than conventional handwriting. An evaluation test was done to help chart a conclusion from the testing I interpreted in the chapter evaluating the research. | en |
dc.subject.translated | children's drawings | en |
dc.subject.translated | writing | en |
dc.subject.translated | Comenia Script | en |
dc.subject.translated | handwriting | en |
dc.subject.translated | writing speed | en |
dc.subject.translated | research writing skills of students | en |
dc.subject.translated | qualitative and quantitative form of characters | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace M. Belzova.pdf | Plný text práce | 3,55 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
belzova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 254,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
belzova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 268,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
belzova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 106,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12972
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.