Title: Efektivní prodej podniku
Other Titles: Effective sales of business
Authors: Gulášová, Tereza
Advisor: Hofman, Jiří
Referee: Pavlák, Miroslav
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13416
Keywords: prodej;fotoslužby a fotoprodukty;efektivní prodej
Keywords in different language: sale;photoservices and photoproduct;effective sales
Abstract: Předkládaná práce zpracovává problematiku efektivního prodeje podniku, a to se zaměřením na společnost Fotolab. Práce se skládá z pěti kapitol, které na sebe systematicky navazují. Text obsahuje jak historii zkoumané společnosti, její organizační strukturu, definuje předmět podnikání a samostatně i výrobky a služby společností poskytované. Dále je rozebrána problematika prodeje jako procesu, a to od podstaty prodeje, přes úlohy prodeje až po základní postupy prodeje společnosti Fotolab. Stranou nezůstává ani obchodní politika zkoumané společnosti, od SWOT analýzy přes smluvní vztahy až po osobu zákazníka. V závěru práce je zpracována efektivnost prodeje společnosti Fotolab, od analýzy zákazníků, zaměstnanců a konkurence, součástí je i audit a návrh na možné zlepšení. Práce obsahuje mnoho tabulek a grafů, jejichž uvedení je nezbytné pro komplexnost práce samotné.
Abstract in different language: The present work deals with the issue of efficient company sales, with a focus on the company Fotolab. The thesis consists of five chapters that follow each other systematically. The text contains both the history of the investigated company, its organizational structure, defines the scope of business and, separately, the products and services provided by the company. It is also analyzed issues such as the process of selling, and from the basics of sales over the role of sales to the basics procedures for the company sales. The thesis does not ignore commercial policy of the surveyed company, from SWOT analysis via a contractual relationship to the person of the customer. In the conclusion is processed effectiveness of selling of Fotolab company from analysis of customers, employees and competitors, also includes audit and suggestions for possible improvements. The work contains many tables and graphs, whose presentation is necessary for the complexity of the work itself.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Gulasova_Efektivni_prodej_podniku.pdfPlný text práce1,9 MBAdobe PDFView/Open
Gulasova T. - V.PDFPosudek vedoucího práce520,73 kBAdobe PDFView/Open
Gulasova T. - O.PDFPosudek oponenta práce544,22 kBAdobe PDFView/Open
Gulasova prubeh.PDFPrůběh obhajoby práce196,11 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13416

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.