Název: Direct volume rendering of unstructured grids in a PC based VR environment
Autoři: Benölken, Paul
Graf, Holger
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2005, vol. 13, no. 1, p. 25-32.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Journal/!WSCG2005_Journal_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1443
ISSN: 1213–6964 (online)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6972 (hardcover)
Klíčová slova: přímé objemové vykreslování;nestrukturované mřížky;geometrická komprese;virtuální realita
Klíčová slova v dalším jazyce: direct volume rendering;unstructured grids;geometry compression;virtual reality
Abstrakt: In this paper we present our solution for fast, direct volume rendering of unstructured grids on standard PC workstations. We describe our modification of the incremental slicing approach for achieving high performance as well as the application of geometry-compression methods for minimizing the memory requirements. Furthermore, we show our implementation for the interactive modification of transfer functions (classification) in a virtual reality environment by using 3D interaction widgets. Finally we present and discuss the results, we achieved with our application in a VR environment.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 13, Number 1-3 (2005)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Benölken.pdfPlný text459,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1443

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.