Název: A realistic rendering algorithm for an intuitive interpretation of 3D scalar fields
Autoři: Blasi, Philippe
Wuethrich, Charles
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 1997, vol. 5, no. 1-3.
Datum vydání: 1997
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg1997/wscg97.htm
http://hdl.handle.net/11025/15924
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: 3D obraz;zúčastněná média;Monte Carlo;rozmanitý rozptyl světla;sledování paprsku
Klíčová slova v dalším jazyce: 3D image;participating media;Monte Carlo;multiple light scattering;ray tracing
Abstrakt v dalším jazyce: We present in this paper a method for rendering three dimentionnal scalar fields. We make an accurate bijection between scalar fields and a participating media haze in order to get an intuitive interpretation of the field. We propose a physic based illumination model, with no restrictive assumptions about the characteristics of the medium arbitrary phase functions and about the physical phenomena included in the rendering process (multiple scattering). The algorithm allows to vary continually from surfacic to volumic visualization and to visualize only a part of the field. Examples on a 3D image of a sampled magnetic field illustrate the different possibilities of the method.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 5, number 1-3 (1997)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
endblasi.pdfPlný text226,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15924

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.