Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorSarrazy, Bernard
dc.contributor.authorKaslová, Michaela
dc.date.accessioned2015-11-05T10:08:57Z
dc.date.available2015-11-05T10:08:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2011, č. 1, s. 25-31.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://arnica.zcu.cz/images/casopis/2011/Arnica_01_web.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/16766
dc.description.abstractAutor dává do souvislosti matematickou tvorbu se třemi následujícími paradoxy: 1) paradox jednotlivce v kolektivu, který se dotýká vztahu mezi jedincem a společností; 2) paradox paměťový, který charakterizuje dialektiku mezi starým či již známým a novým ; 3) paradox odvahy (pověření sebe sama objevovat to, co dosud není). Nezkoumáme tedy tolik samotnou tvorbu, jako didaktické a pedagogické podmínky tvorby (čistě uvnitř samotné matematiky). Cílem příspěvku je zbavit tvorbu její mystické dimenze a ukázat význam didaktických a pedagogických dimenzí pro podporu opravdového učení matematice.cs
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectmatematická tvorbacs
dc.subjecttvořenícs
dc.subjectparadoxy tvorbycs
dc.titleParadoxy tvorby a jejich uplatnění ve výuce matematikycs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe author relates mathematical creativity to the following three paradoxes: 1) a paradox of an individual in a group, which concerns a relationship between an individual and society; 2) a mental paradox, which characterises dialectics between the old or already known and the new; 3) a paradox of courage which concerns the authorization of oneself to discover what is not yet in being. Thus, we do not investigate creativity itself but rather the didactic and pedagogical conditions for creativity (inside mathematics itself). The goal of the contribution is to remove the mystic dimension from creativity and to show the importance of didactic and pedagogical dimensions for the support of real learning of mathematics.en
dc.subject.translatedmathematical creativityen
dc.subject.translatedcreationen
dc.subject.translatedparadoxes of creativityen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2011)
Číslo 1 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Sarrazy.pdfPlný text643,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/16766

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.